Auteurs

Joris Hoeboer en Michel Bosman kennen elkaar van hun werkzaamheden als trainer van de Zoetermeerse turnvereniging bij Pro Patria. Michel als trainer topsport dames en Joris als trainer topsport jongens. Tijdens die ontmoetingen spraken ze met elkaar over de turnsport, turnen in de Lichamelijke Opvoeding en hun ervaringen en denkbeelden. Ze bemerkten dat ze gezien hun werkervaring volledig complementair waren, en ook dat ze naast hun passie een gezamenlijke visie deelden ten aanzien van het turnen en de wijze waarop het succesvol uitgeoefend kon worden in verschillende contexten.
Hun gedrevenheid blijkt wel uit het feit dat ze in hun spaarzame vrije tijd toch de energie hebben om hun visie en kennis verder te verspreiden door dit boek. Hun doelstelling daarbij is de passie voor het turnen over te brengen aan al die jonge mensen die opgeleid worden om bewegingsonderwijs te geven en daarnaast alle mensen die al werkzaam zijn. Dit boek zou een handvat voor hen moeten zijn om op een aantrekkelijke, hedendaagse wijze het turnen aan te bieden en daar waar mogelijk talent te ontdekken en te laten ontwikkelen.
Michel Bosman (23-06-1969)
is als docent verbonden aan de Haagse Hogeschool, op de Academie voor Sportstudies. Na het behalen van zijn HALO diploma in 1993, begon hij zijn loopbaan in het lager beroepsonderwijs en daarna in het voortgezet onderwijs. In 2003 werd hij als docent verbonden aan de Haagse Hogeschool bij de Academie voor Sportstudies. Op de Academie voor Sportstudies heeft hij zichzelf verder ontwikkeld tot innovatieve, vooruitstrevende hogeschooldocent die constant ontwikkelingsgericht bezig is. Door middel van kwantitatief onderzoek is hij samen met de onderzoeksgroep sport constant op zoek naar antwoorden op de vele vragen die gesteld kunnen worden over sport en bewegen. Zijn specialiteitsgebieden zijn naast turnen, coaching, mechanica, didactiek, IT en kwantitatief onderzoeken.
Joris Hoeboer (19-06-1977)
is net als Michel verbonden aan de Haagse Hogeschool. Hij is daar werkzaam sinds 2002, daarvoor gaf hij les in het voortgezet onderwijs. Hij noemt zichzelf een all round sporter maar van jongs af aan had hij een voorliefde en interesse voor Turnen. Bij zijn afstuderen aan de HALO ontving hij de “Academiemedaille”, die wordt uitgereikt aan studenten die zich opmerkelijk hadden onderscheiden! De afgelopen jaren heeft hij zich, net als Michel, verder ontwikkeld tot hogeschooldocent die ook betrokken bij de onderzoeksgroep sport. Daarnaast heeft hij, gedreven door de interesse naar innovatie, de Master Management en Innovatie in juni 2011 afgerond.
Hun gedrevenheid blijkt wel uit het feit dat ze in hun spaarzame vrije tijd toch de energie hebben om hun visie en kennis verder te verspreiden door dit boek. Hun doelstelling daarbij is de passie voor het turnen over te brengen aan al die jonge mensen die opgeleid worden om bewegingsonderwijs te geven en daarnaast alle mensen die al werkzaam zijn. Dit boek zou een handvat voor hen moeten zijn om op een aantrekkelijke, hedendaagse wijze het turnen aan te bieden en daar waar mogelijk talent te ontdekken en te laten ontwikkelen.
Michel Bosman (23-06-1969)
is als docent verbonden aan de Haagse Hogeschool, op de Academie voor Sportstudies. Na het behalen van zijn HALO diploma in 1993, begon hij zijn loopbaan in het lager beroepsonderwijs en daarna in het voortgezet onderwijs. In 2003 werd hij als docent verbonden aan de Haagse Hogeschool bij de Academie voor Sportstudies. Op de Academie voor Sportstudies heeft hij zichzelf verder ontwikkeld tot innovatieve, vooruitstrevende hogeschooldocent die constant ontwikkelingsgericht bezig is. Door middel van kwantitatief onderzoek is hij samen met de onderzoeksgroep sport constant op zoek naar antwoorden op de vele vragen die gesteld kunnen worden over sport en bewegen. Zijn specialiteitsgebieden zijn naast turnen, coaching, mechanica, didactiek, IT en kwantitatief onderzoeken.
Joris Hoeboer (19-06-1977)
is net als Michel verbonden aan de Haagse Hogeschool. Hij is daar werkzaam sinds 2002, daarvoor gaf hij les in het voortgezet onderwijs. Hij noemt zichzelf een all round sporter maar van jongs af aan had hij een voorliefde en interesse voor Turnen. Bij zijn afstuderen aan de HALO ontving hij de “Academiemedaille”, die wordt uitgereikt aan studenten die zich opmerkelijk hadden onderscheiden! De afgelopen jaren heeft hij zich, net als Michel, verder ontwikkeld tot hogeschooldocent die ook betrokken bij de onderzoeksgroep sport. Daarnaast heeft hij, gedreven door de interesse naar innovatie, de Master Management en Innovatie in juni 2011 afgerond.